استخراج سنگ آهک چگونه است؟

مقدمه

سنگ آهک نمونه ای از سنگ های رسوبی است که در ایران نیز یافت میشود. این سنگ هم مانند سایر سنگ ها  از معادن حفاری و استخراج میشوند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با سنگ آهک بیشتر آشنا کنیم و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای حفاری سنگ آهک را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر بدنبال راهی برای استخراج سنگ آهک به بهترین روش هستید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید. همچنین برای خرید تجهیزات حفاری و فروش دستگاه سیم برش سنگ با ما در تماس باشید.

آشنایی با سنگ آهک

در ابتدا بهتر است با سنگ آهک آشنا شوید . سنگ آهک یک نمونه سنگ رسوبی شیمیایی ست که از رسوب کربنات کلسیم به وجود می آید. این سنگ در محیط آب و صخره های مرجانی نیز به وجود می آیند. البته آهک ها نمونه های مختلفی دارند که در سایر مقالات توضیح خواهیم داد. رنگ این سنگ معمولا سفید ، کرم یا زرد است که البته در سنگ های معادن مختلف با رنگ های دیگری ترکیب شده است. نمونه های آن را میتوانید در تصویر مشاهده کنید.

مصارف آهک چیست؟

آهک ماده ای بی رنگ و بی بو است که از زمان های قدیم به عنوان ملات در ساختمان سازی با سنگ و چوب استفاده میشد. اما با گذر زمان و استفاده از آهن و فلزات در ساختمان سازی باعث شد که استفاده از آهک به مرور کمتر شود. زیرا سنگ آهک میل زیادی به ترکیب شدن با فلزات دارد یعنی اگر در کنار هم قرار گیرند ، فلزات را از بین میبرد. به همین دلیل معمولا در ساختمان سازی استفاده نمیشود. و تنها در تعداد کمی از ساختمان ها میتوان از آهک به عنوان ملات استفاده کرد. و جایگزین آهک ، سیمان میباشد. اما کاربرد آهک در ملات راه سازی زیاد است زیرا باعث مستحکم شدن آسفالت میشود از رویش گیاهان در کنار جاده جلوگیری میکند و….

معرفی معادن سنگ آهک در ایران

ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهک میباشد و بیشترین معدن سنگ آهک را دارد . ایران به دلیل وجود معادن زیاد ، سنگ آهک را به کشورهای دیگر نیز صادر میکند. و همچنین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میدهد.

معدن پیربکران و ده سرخ از معادن سنگ آهک در استان اصفهان میباشد. در  سایر استان ها مانند کرمان ، فارس و لرستان و… تعدادی از معادن سنگ آهک وجود دارد که قدمتی طولانی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معادن معروف سنگ آهک در ایران سایر مقالات سایت را مطالعه نمایید.

استخراج سنگ آهک

همانطور که گفته شد سنگ آهک در ایران ذخایر معدنی بسیاری دارد که به روش های مختلف از این معادن حفاری و استخراج میشوند. بهترین روش استخراج سنگ از معادن را نیز میتوانید در سایر مقالات سایت مطالعه کنید. اما در ارتباط با سنگ آهک بستگی به معادن دارد که از کدام روش استفاده کنند. استفاده از دستگاه سیم برش الماسه میتواند یکی از بهترین روش های پیشنهادی باشد. آشنایی با مزایای این دستگاه را از طریق لینک مطالعه کنید.

کلام آخر

در نهایت باید بدانید سنگ آهک در نمونه های مختلفی در ایران یافت میشود و کاربرد زیادی در صنایع مختلف مانند کشاورزی ، ساختمان سازی ، راه سازی و… دارد . اما این سنگ پر خاصیت و پرکاربرد را میتوانید از معادن کشور به روش های مختلفی استخراج کنید. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *