انتخاب بهترین روش استخراج سنگ از معدن

مقدمه

در این مطلب قصد داریم از سنگ ها و نحوه استخراج آنها صحبت کنیم . اگر بدنبال بهترین روش هستید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید. شاید به ندرت از سنگ برای تمام سازه و ساختمان ها استفاده شود. که این استفاده کم دلیل بر معایب سنگ نیست. اما همین استفاه های سنگ در تزئین و نمای ساختمان ، کف پوش و …. مهم هستند که چگونه خریداری  نصب شوند. نحوه استخراج و تولید سنگ ها در کیفیت نهایی سنگ بسیار تاثیر گذار است که ما در ادامه به طور مختصر در مورد معادن سنگ های تزئینی ، سنگ ساختمانی و… توضیحاتی ارائه کردیم.

انواع معدن سنگ

معدن، مکانی که در آن سنگ ابعادی یا سنگدانه (شن، شن، سنگ خرد شده) استخراج می شود. محصولات معادن سنگ ابعادی : بلوک های منشوری از سنگ مانند مرمر، گرانیت، سنگ آهک، ماسه سنگ و تخته سنگ می باشد. این مواد پس از برش و پرداخت، در ساخت اولیه ساختمان ها و بناهای تاریخی و همچنین برای مصالح روکش تزئینی اعمال شده در نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده می شود. سنگ‌های ابعادی به روشی بسیار انتخابی و با استفاده از روش‌های زمان‌بر و پرهزینه برای آزادسازی بلوک‌ها از سنگ اطراف استخراج می‌شوند.

معادن شن و ماسه، شن و سنگ خرد شده از تکنیک های استاندارد استخراج سطحی استفاده می کنند. سنگ خرد شده برای سنگدانه های بتن، برای راه سازی، و در مورد سنگ آهک، به عنوان شار در کوره های بلند و برای کاربردهای شیمیایی استفاده می شود. تکنیک استخراج معدن شامل حفاری و انفجار برای تکه تکه شدن سنگ است. تعداد زیادی گلوله در یک زمان شلیک می شود و در یک انفجار تا 20000 تن سنگ شکسته تولید می شود. سنگ شکسته به قطعات کوچکتر خرد می شود که با غربال کردن به طبقات یکنواخت تقسیم می شوند.

استخراج سنگ ساختمانی

سنگ های ساختمانی از قدیم مورد استفاده بوده اند اما با پیشرفت تکنولوژی استفاده از روش های حفاری با نیروی انسانی و… از بین رفت و روش های جدید مانند استفاده از دستگاه سیم برش الماسه ، آتش کاری, نعل و پارس و… مورد استفاده قرار گرفت . اما انتخاب یک روش مناسب یک کار مهم است که یک سری استاندادر و معیر وجود دارد که میتوان با بررسی استاندادها بهترین روش را انتخاب کرد. با توجه به تحقیقات انجام شد و مقایسه روش ها ، بهترین روش همان استفاده از دستگاه سیم برش الماسه است.

روش استخراج سنگ تزئینی

سنگ های تزئینی همان سنگ های ساختمانی هستند که از قبل برش داده و صیغلی میشوند از این سنگ ها در تزئین نما و داخل ساختمان استفاده میشود. روش استخارج این سنگ ها اهمین زیادی دارد زیرا این نوع سنگ ها را جزئی از معادن سنگ خاص و گرانبها محسوب میشود.

بهترین روش کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین روش استخراج سنگ را بدانیم باید تمامی شرایط محیطی و… را در نظر بگیریم. مثلا استخراج برای معادن سنگ قیمتی با سنگ های ساختمانی متفاوت است . و یا مانند معادنی که در ابتدا معرفی کردیم نمیتوان همه ی معادن را با یک روش حفاری کرد. اما اگر بخواهیم بهترین ها را معرفی کنیم . با توجه به بررسی ها و آزمایشات مختلف یکی از بهترین روش ها استفاده از دستگاه سیم برش الماسه میباشد که میتوانید مشخصات و موارد استفاده از این دستگاه را از طریق لینک های ارائه شده مطالعه نمایید.

حفاری با دستگاه سیم برش الماسه چگونه است؟

همانطور که گفته شد این دستگاه یکی از بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه ها در معادن سنگ میباشد. روش کار دستگاه به این صورت است که ابتدا با میله های فولادی چند سوراخ به صورت عمودی در سطح سنگ ایجاد میکند سپس با یک سیم فولادی آغشته شده به پودرسیلیس و آب فاصله ی بین دو سوراخ را برش میدهد و میتوان سنگ ها را به صورت مرتب و بدون آسیب و آلودگی استخراج کرد. برای آشنایی بیشتر با روش کار دستگاه سیم برش الماسه حتما به وبسایت سپاهان برش کوه مراجعه کنید.

نتیجه

نتیجه کلی از این مقاله را میتوان به این صورت بیان کرد که بهترین دستگاه برای حفاری معدن وجود ندارد و  هر معدنی نیاز به یک دستگاه خاص دارد ولی یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای خرید دستگاه راسول حفاری ، دستگاه سیم برش الماسه میباشد. که میتوانید از شرکت سپاهان برش کوه با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. از اینکه ما را تاپایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *