نکات و روشهای حفاری ایمن

نکات و روشهای حفاری ایمن در جلوگیری از خسارات تاسیساتی

نکات و روشهای حفاری ایمن

طبق قانون برنامه ریزی مناسب و ایجاد پوشش سفید ، لازم است حداقل 48 ساعت قبل از حفاری یا طبق قانون آن منطقه با مرکز مربوطه تاسیسات و راه سازی تماس بگیرید. مرکز تماس تلفنی ، تمام خطوط لوله و سایر اپراتورهای خط لوله و تاسیسات را در منطقه حفاری برنامه ریزی شده شما اطلاع می دهد. در صورت لزوم یک نماینده برای تعیین مکان و علامت گذاری خدمات دفن شده قبل از حفاری به طور رایگان ارسال می شود.

فعالیت های حفاری شامل هرگونه عملیات جابجایی زمین و حتی پروژه های منازل مانند ساخت استخر یا حصار ، تعریض مسیر راه یا کاشت درخت است. با آغاز فصل بهار ، تعداد زیادی از پروژه های حفاری در کشور فعالیت خود را شروع می کنند. این زمان مناسب برای ذکر نکات و روشهای حفاری ایمن است.

ما در این مقاله نکات و روشهای حفاری ایمن را برای جلوگیری از آسیب خطوط لوله و تاسیسات ارائه می دهیم که باعث می شود از محیط زیست و مردم منطقه محافظت شود.  اگر می خواهید یک پروژه حفاری را انجام دهید، خواه پیمانکار یا صاحب خانه باشید ، نکات زیر را قبل از آن در نظر بگیرید:

خطوط لوله

حفاری یکی از دلایل عمده آسیب دیدن خط لوله است. آسیب رساندن به یک خط لوله در هنگام حفاری منجر به خرابی ساخت و ساز ، از دست دادن درآمد و به خطر افتادن کارگران و مردم منطقه می شود. در هنگام حفاری ، در صورت برخورد به خط لوله ، مهم است که بلافاصله با اپراتور خط لوله تماس بگیرید.

حتی صدمات به ظاهر جزئی نیز قابل توجه است. زیرا در صورت عدم تعمیر سریع و صحیح توسط نمایندگان خط لوله ، ممکن است منجر به نشتی در آینده شود. خط لوله ای را که آسیب دیده است را نپوشانید. زیرا یافتن منطقه آسیب دیده را دشوارتر می کند.

اگر نشت گاز دارید ، در سمت راست ضربه قرار بگیرید. به افرادی که در منطقه و اطراف آن قرار دارند هشدار دهید که دور شوند. هنگامی که از نشت در فاصله ایمن هستید با شماره اظطرری اتفاقات و حوادث گاز تماس بگیرید. در اطراف نشت گاز از تجهیزات الکتریکی ، ماشین آلات یا حتی تلفن همراه استفاده نکنید.

 

نکات و روشهای حفاری ایمن

نکات و روشهای حفاری ایمن

وسایل حفاری

حفاری نادرست می تواند منجر به خطر جدی برای جان ، مال و محیط زیست شود. استفاده از روشهای مناسب حفاری و پیروی از قوانین و مقررات اساسی قبل از حفاری می تواند خطرات مرتبط با حفاری تاسیسات زیرزمینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مجموعه ای از وظایف و مقررات وجود دارد که نیاز به توجه و دقت کاربران دارد. به همین دلیل باید از نحوه کار با دستگاه حفاری زمین یا سنگ مانند دستگاه راسول حفاری کاملا آگاه باشید یا از اپراتور مربوطه کمک بگیرید. بیشتر بیل های مکانیکی دارای چک لیست پیش از حفاری هستند که به سازماندهی بیل مکانیکی کمک می کند و مواردی را که نیاز به توجه دارند به آنها یادآوری می کند.

اگر برای ورود به یک فضای محدود به بیل مکانیکی نیاز است ، بدانید که شرکت کننده قبل از ورود باید کیفیت هوا را آزمایش کند. بدانید چه زمانی بیل مکانیکی به یک ردیاب گاز فضایی محدود یا مانیتور شخصی فضای محدود نیاز دارد.

هنگام حفر کردن ، صورت بیل را به طور موازی با علامت های ابزار نگه دارید. هنگامی که خط ابزار در حین خاکبرداری قابل مشاهده است ، بیل را موازی با خط نگه دارید. با احتیاط خاک را از خطوط آب و برق جدا کنید بدون اینکه به آن ضربه بزنید.

فقط با ابزار گرد یا  لبه دار حفاری کنید. این ابزار برای حفر دستی ، حفر خلا vac ، حفر نرم و ابزار دستی پنوماتیک مناسبند. اگر پیمانکار هستید ، استفاده از Hit Kit را برای مستند کردن حفاری در نظر بگیرید.

علامت گذاری

اندود كردن محل های حفاری با رنگ سفید یا پرچم به شما كمك می كند تا منطقه حفاری مورد نظر را به دستگاه هایی كه به بلیط یك تماس شما پاسخ می دهند ، انتقال دهید. شرکت های پاسخ دهنده دارایی های خود را با استفاده از یک سیستم رنگ آمیزی یکپارچه علامت گذاری می کنند که به عنوان وسیله ارتباطی برای همه ذینفعان درگیر در پروژه عمل می کند.

زرد رنگی است که برای خطوط لوله انتقال گاز طبیعی یا مایعات خطرناک تعیین شده است. با این وجود نمی توان به نشانگرهای خط لوله برای نشان دادن محل دقیق خط لوله اعتماد کرد. نشانگرهای خط لوله را معمولاً می توان در جایی که خط لوله در خیابان ، بزرگراه یا راه آهن تلاقی می کند ، یافت.

خط لوله ممکن است مسیر مستقیمی بین نشانگرها دنبال نکند و نشانگرها در اطلاعاتی که ارائه می دهند محدود هستند. علاوه بر این ، نشانگرهای خط لوله هیچ اطلاعاتی در مورد عمق یا تعداد خطوط لوله در منطقه ارائه نمی دهند. بنابراین قبل از انجام هر کاری حتما با مرکز مربوطه تماس بگیرید تا خدمات عمومی علامت گذاری شود.

باید توجه داشت که هر منطقه مستندات و شرایط حفاری مخصوص به خود را دارد. برخی از آنها نیاز به حفر دستی یا حفاری هیدرولیکی یا خلا uum دارند. دو روز كاري كامل منتظر باشيد تا شركت هاي خدمات رساني از سايت ديدن كرده و محل تقريبي خطوط آب و برق را با رنگ يا پرچم مشخص كنند. سعی کنید مفهوم علائم را یاد بگیرید. محل های برنامه نویسی کد رنگی بوده و محل تقریبی امکانات را نشان می دهند و فقط 15 روز اعتبار دارند. منطقه کاوش را با رنگ سفید مشخص کنید.

نکات و روشهای حفاری ایمن

نکات و روشهای حفاری ایمن

امیدواریم این نکات مربوط به حفاری مفید واقع شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *