نحوه استخراج سنگ های قیمتی از معدن

مقدمه

سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به سنگهایی از قبیل زمرد، آماتیس، عقیق ، فیروزه، یشم و… گفته میشود که این سنگ ها را در ایران میتوان دست پیدا کرد. بعد از استخراج این سنگ های قیمتی پس از تراش و نشاندن آن در رکابی از طلا یا نقره دارای  ارزش زیادی میشوند. تراش دادن سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با ابزار و وسایل مخصوص برای استفاده در زیور الات ،ظروف زینتی و اشیاء تزئینی متفاوت دیگر یکی از رشته های صنایع دستی است. برای آشنایی بیشتر با روش های استخراج و تراش دادن سنگ های قیمتی با ما تا پایان مقاله همراه باشید. گروه سپاهان برش کوه آماده عرضه انواع تجهیزات حفاری مانند مینی سیم برش میباشد.

سنگ های قیمتی در ایران

ایران کشوری غنی در داشتن منابع طبیعی و به ویژه معادن است به طوری که 7 درصد از منابع معدنی در جهان در این کشور قرار دارد که در این میان شاید بتوان سنگ های قیمتی را از با ارزش ترین معادن ایران دانست. تاریخچه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی را میتوان این گونه بیان کرد که طبق نظر باستان شناسان و مورخين ، استخراج معادن در ايران ، از هزاره ي پنجم ق.م رواج داشته و گويا مس براي اولين بار در ايران مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور کلی صنعت معدن یک صنعت پیشرفته در تجهیزات و لوازم میباشد که بسته به نوع معدن که در زیر زمین باشد یا سطح زمین و… و یا نوع سنگ معدن مورد نظر استفاده از تجهیزات متفاوت است. استفاده از کلنگی ناخن بیل برای استخراج سنگ های معدنی کاربردی است. ما در این مقاله تنها تعدادی از لوازم و تجهیزات را که بیشترین استفاده در معادن را دارند به شما معرفی میکنیم.

مته ها :

مته ها یکی از ابزارهای پرکاربرد در معادن زیر زمینی هستند. مواد معدنی باید در سطح مناسبی از زمین قرار داشته باشند تا بتوان با استفاده از وسایلی همچون مته ها معادن را حفاری کرد. و با استفاده از وسایلی مانند  لودر ، کامیون و… آن ها به سطح زمین منتقل کرد.

مته ها نمونه های مختلفی دارند که میتوان از مته های بزرگ استفاده کرد تا فضای کافی برای ورود کارگران معادن به زیر زمین به وجود آید. و با استفاده از ابزارهای دستی و نیروی انسانی معادن را حفاری کرد. البته تمام این وسایل بسته به نوع معدن متفاوت است.

تجهیزات انفجار :

این ابزارها از موارد مورد نیاز در اکثر معادن به خصوص معدن سنگ ها میباشد.  از قدیم یکی از کاربردی ترین روش ها انفجار معدن بود که امروزه با پیشرفت این روش

سیم برش الماس :

دستگاه سیم برش الماس از وسایل تقریبا به روز حفاری در معدن است. این دستگاه که با دو نوع قدرت موتور تولید میشود. ویژگی مهم این دستگاه برش یکنواخت و حفاری بدون خرابی و … میباشد. دستگاه سیم برش الماسه همانطور که از نامش پیداست دارای سیم هایی از جنس فولاد الماس دار و برنده هستند که با برخورد یکنواخت با سطح سنگ آنها را به صورت صاف و یکنواخت برش میدهد.

شرکت سپاهان برش کوه در امر طراحی ، ساخت و ارائه ماشین آلات و تجهیزات استخراج سنگ مینی سیم برش ، دستگاه راسول حفاری  فعالیت میکند و با داشتن سالها تجربه و با استفاده از کادری مجرب ، آماده ارائه خدمات در این زمینه به مشتریان خود در سراسر کشور میباشد.

بهترین روش حفاری سنگ ها معدنی

همانطور که در این مقاله ذکر شد برای حفاری معادن از راه های مختلفی استفاده میشود اما با وجود بررسی های زیاد و تحقیقات انجام شده بهترین روش برای حفاری سنگ های معدنی استفاده از دستگاه سیم برش الماسه میباشد. زیرا در این روش کمترین ضربه به سنگ وارد میشود. از نیروی انسانی کمتری استفاده میشود. به طور کلی هزینه ها را کاهش داده و سرعت کار را بالا میبرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه حفاری و یا خرید آن میتوانید با ما در تماس باشید. همچنین بهترین دستگاه برای برش ورق در اصفهان را میتوانید از گروه سپاهان برش تهیه کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *